Z jakim serwerem(IP) łączy się aplikacja?

Sieci komputerowe, zarówno od strony hardware-u jak i software-u.
Siemka,
może ktoś z was wie jak sprawdzić z jakim IP łączy się klient gry. Jest to podobna aplikacja do klientów tibii. Może jakaś komenda jest by to sprawdzić/program?
pzd.
Handy
user
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 23:20
Podziękował: 0 razy
Podziękowano: 0 razy
Reputacja: 1

Spokojnie - to tylko reklama - zniknie po zalogowaniu :)

Pani Reklama
Automat
Posty:
Dołączył(a): ab aeterno
Lokalizacja: UW-Zaloga
Sniffer.
Ewentualnie netstat, jeśli wiesz na jakim porcie łączy się gra.
p____h
Moderator
 
Posty: 443
Dołączył(a): Śr gru 29, 2010 22:47
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 91 razy
Reputacja: 10363

Jako sniffera użyłem tcpview. Pokazał mi on najpierw te IP a później zamieniło się one na ciąg znakowy ks..com. No ale dobra mam te IP wpisałem w cmd ping [IP] i nie wysyła pakietów. No dobra może blokuje to w nmapie próbuje ale nie znajduje hosta więc chyba to nie to IP. Co dalej?
Handy
user
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 23:20
Podziękował: 0 razy
Podziękowano: 0 razy
Reputacja: 1

Albo to to IP, a serwer odrzuca pakiety ICMP nie dając nadawcy o tym znać.
agilob
Przyjaciel
Avatar użytkownika
Posty: 223
Dołączył(a): Śr lis 03, 2010 18:47
Lokalizacja: ::1
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 32 razy
Reputacja: 4039

http://www.ripe.net/data-tools/db
Po prawej na dole: "RIPE Database Search". Wpisz tam to ip, to zobaczysz do kogo należy. Jeśli do firmy odpowiedzialnej za tą grę to pewnie to.
"Ladies and gentlemen, Elvis has left the building. Thank you and goodnight."
exylum
user
Avatar użytkownika
Posty: 555
Dołączył(a): N sie 06, 2006 0:08
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 24 razy
Reputacja: 4476

@Handy - do takich zabaw polecam wireshark'a. Nie miałem styczność z tcpview - ale jeśli jak zrozumiałem "adres IP pojawia się, a chwilę później zamienia na coś innego" (czy jesteś pewny, że zamienia, a nie znika i w to miejsce pojawia się nowy?) - to za dobrze to nie wróży.

@agilobable - tya, zmuszenie serwera, żeby nie odbierał/nie odpowiadał pakietów ICMP trudne nie jest - ale zastanówmy się, jaki byłby tego sens na game servers'ach (a chyba o nich tu mówimy ;>)

@exylum - czy zawsze właściciel gry musi stawiać serwer? Przecież jest pełno serwerów postawionych przez graczy.
p____h
Moderator
 
Posty: 443
Dołączył(a): Śr gru 29, 2010 22:47
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 91 razy
Reputacja: 10363

@Handy - do takich zabaw polecam wireshark'a. Nie miałem styczność z tcpview - ale jeśli jak zrozumiałem "adres IP pojawia się, a chwilę później zamienia na coś innego" (czy jesteś pewny, że zamienia, a nie znika i w to miejsce pojawia się nowy?) - to za dobrze to nie wróży.
nie ma sensu wprowadzać kogoś w wireshark'a dla podejrzenia adresu ip. Tcpview jest o wiele prostszy w obsłudze nie mówiąc już o tym, że w tym przypadku nadaje się o wiele lepiej (w domyślnym trybie wyświetla połączenia, zamiast historii pakietów i przypisuje je do konkretnej aplikacji).

@exylum - czy zawsze właściciel gry musi stawiać serwer? Przecież jest pełno serwerów postawionych przez graczy.
polecam porozwiązywać zadania z logiki :badgrin:
"Ladies and gentlemen, Elvis has left the building. Thank you and goodnight."
exylum
user
Avatar użytkownika
Posty: 555
Dołączył(a): N sie 06, 2006 0:08
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 24 razy
Reputacja: 4476

wiresharkiem też się bawiłem to pokazało, że wysyła pakiety na te właśnie IP ale dlaczego nie idzie pingować ani nmap nie pokazuje go jako hosta. Sprawdziłem na tej stronie co podałeś i te IP należy do tej firmy. Nie rozumiem nadal dla czego nie można wysłać pakietu na te IP...
Handy
user
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 23:20
Podziękował: 0 razy
Podziękowano: 0 razy
Reputacja: 1

A możesz podać jakie to ip?
"Ladies and gentlemen, Elvis has left the building. Thank you and goodnight."
exylum
user
Avatar użytkownika
Posty: 555
Dołączył(a): N sie 06, 2006 0:08
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 24 razy
Reputacja: 4476

No chyba mogę podać 94.23.238.28 a port 7172
Handy
user
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 23:20
Podziękował: 0 razy
Podziękowano: 0 razy
Reputacja: 1

Wygląda na to, że gra stoi na serwerze dedykowanym służącym tylko i wyłącznie do obsługi tej gry. Dlatego wszystkie porty poza 7172, który jest wykorzystywany przez grę są zablokowane.
A blokowanie ping/icmp może dla bezpieczeństwa? Ciężko powiedzieć.
"Ladies and gentlemen, Elvis has left the building. Thank you and goodnight."
exylum
user
Avatar użytkownika
Posty: 555
Dołączył(a): N sie 06, 2006 0:08
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 24 razy
Reputacja: 4476

@exylum:
Ad. Wiresharka:
Z takim podejściem równie dobrze możemy mówić dziecku, żeby jadło sałatkę rękami, a nie widelcem... efekt taki sam (dziecko będzie najedzone).
Wireshark był o tyle fajny w tej sytuacji, że zawsze, kiedy istnieje pewna niepewność (czy rzeczywiście znaleźliśmy dobre IP), to można spróbować posniffować całą komunikację na tej linii (zobaczyć co jest wysyłane) - dużo lepszy rezultat.

Ad. logiki:
W żadnym miejscu nie rzuciłem równoważności - ot, tak, luźne zdanie, żeby zaznaczyć, że Twoja metoda nie zawsze działa (bo nie każdemu się chce bawić w analizę logiczną każdej implikacji umieszczonej na forum). Ale skoro chcesz się w taką analizę "pobawić", to zanim będziesz rzucał w kierunku innych tego typu "agresywne" komentarze (które tylko niepotrzebnie wprowadzają nieprzyjemną atmosferę na forum), to zapoznaj się proszę najpierw z pojęciem takim jak spełnialność formuł zdaniowych. Bo z Twoich rad typu "porób więcej zadań z logiki" wynika, że zarzucasz mi, że za dużo "mieszam" przy Twojej tautologii. Niestety, tautologia, a zdanie spełnialne to nie to samo.

Ad. offtopicu
Przepraszam za powyższy offtopic, ale jeśli ktoś zarzuca mi publicznie, że się mylę, a pomyłkę argumentuje na privie w stylu "dyskusja zakończona", to nie pozostaje mi nic innego, jak wyciągnąć lekki offtopic i sprawę zakończyć. EO(off)T. @exylum - jeśli chcesz podyskutować na ten temat używając ciekawszych argumentów niż Twoja ostatnia próba kończenia tej dyskusji - to zapraszam po raz drugi na PW.

Ad. serwera
Pewnie wiele nieużywanych usług jest pociętych . Fajnie byłoby z czystej ciekawości przeanalizować ruch na konkretne porty i zobaczyć co mniej-więcej jest tam wysyłane. Pewnie ICMP nie był im za bardzo potrzebny (skrót myślowy), więc postanowili z niego zrezygnować (żeby pingi nie obciążały niepotrzebnie serwera)
p____h
Moderator
 
Posty: 443
Dołączył(a): Śr gru 29, 2010 22:47
Podziękował: 20 razy
Podziękowano: 91 razy
Reputacja: 10363

Problem rozwiązany:) podziękował.
Handy
user
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lis 09, 2011 23:20
Podziękował: 0 razy
Podziękowano: 0 razy
Reputacja: 1

Powrót do Sieci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości